Ellebogen

Gelezen 34 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 23 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Newsroom 1 Lijsten 2   Topics 0

Ze is zeventien. Ze is in Berlijn geboren. Ze heet Hazal Akgündüz. Eigenlijk had ze een doodnormale volwassene kunnen worden. Alleen voelden haar Turkse ouders zich nooit helemaal thuis in Europa. En heeft Hazal in haar zoektocht naar identiteit fatale fouten begaan. Eerst is het slechts een gestolen lippenstift. Daarna bruut geweld. Als de politie haar achterna zit, vlucht Hazal naar Istanboel, waar ze nooit eerder was.

Warm en vurig vertelt Aydemir over diegenen die tussen culturen en landen leven en hun plaats op de wereld zoeken. Je wil Hazal helpen, je wil met haar door de nacht rennen, je wil weten hoe het met haar en ons allemaal verdergaat.

Signatuur
10 oktober 2017
10 oktober 2017

VictorDLV Hebban Recensent

Bericht uit dat ándere deel van de Duitse samenleving

door: VictorDLV

Boos en nog eens boos is de jonge Hazal. Op het onbegrip van haar ouders, op vriendinnen die zich aanstellerig gedragen, op mensen die haar discrimineren… Als die boosheid zich omzet in daden, zijn de poppen aan het dansen. Makkelijk hebben Hazal en haar vriendinnen het dan ook niet. De meiden zijn...

Reacties op: Ellebogen