Elseviers pocketkookboek

De moderne tijd heeft niet nagelaten ook op het culinaire gebied zijn stempel te drukken. Wij eten tegenwoordig 'verantwoord', dwz. veel vitaminen, eiwitten en mineralen, weinig suiker, vet en koolhydraten. Wij maken gebruik van diepvries, blikconserven, pakjes soep, enz. en hebben snelkookpannen, mixers en huishoudmachines tot onze beschikking. Wij willen en moeten snel koken, want het leven is druk en menige huisvrouw heeft nog een werkkring ook. Deze nieuwe wijze van koken vraagt om een nieuw kookboek, beknopt en duidelijk, met moderne recepten die weinig tijd kosten.
Elseviers Pocketkookboek s naar vorm en naar inhoud een modern werk. Het geeft een keur van receoten op elk gebied, vanaf de zo geliefde koude slaatjes tot en met ijs en gebak; recepten voor de daagse maaltijd en voor bijzondere gelegenheden.; wenken om de soepen uit pakjes te verbeteren en een eigen cachet te geven; suggesties om naar eigen fantasie variatie in geijkte gerechten te brengen. De duidelijke uitleg van de grondbeginselen van groenten, vlees, vis enz. met de vele praktische wenken is juist wat de jonge, nog onervaren huisvrouw behoeft; voor de meer geroutineerde kookster zijn er boeiende variaties te kust en te keur. Ook de man met een hobby voor kokkerellen zal in dit kookboek veel van zijn gading vinden.

Is Elseviers pocketkookboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Elseviers pocketkookboek