Emotioneel & Reichiaans lichaamswerk

Emotioneel & Reichiaans lichaamswerk gaat ervan uit dat er een verbinding is tussen psychische problemen, ongeuite emoties en lichamelijke spanningen. Verschillende gebeurtenissen in onze jeugd – rond de geboorte, het voeden,zindelijk en autonoom worden – kunnen leiden totblokkades, die zich vastzetten in het lichaam. De lichaams­pantsering, die zo ontstaat, bepaalt voor een belangrijk deel onze karakter­structuur. In dit boek geven de auteurs aan hoe je deze blokkades bij jezelf of bij anderen kunt herkennen,en hoe je daarmee kunt werken.

In psychotherapie wordt steeds meer de nadruk gelegdop lichaamswerk. Bijna alle vormen van lichaamsgerichtetherapie gaan terug op de ideeën van Wilhelm Reich(1897-1957). Veel therapeuten die zich op zijn werkbaseren, zoals Alexander Löwen, de grondlegger van de bio-energetica, zijn bij Reich in therapie geweest. De auteurs van dit boek, Nick Totton en Em Edmondson, zijn beiden therapeuten, en werken ruim vijftien jaar met emotioneel & Reichiaans lichaamswerk.

Is Emotioneel & Reichiaans lichaamswerk het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Emotioneel & Reichiaans lichaamswerk