En het wonder ben jij

En het wonder ben jij

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 3   Topics 0
‘En het wonder ben jij’ van Eva Posthuma de Boer, auteur van o.a. ‘Eindeloze dagen’, ‘Lichthart’ en ‘De Comedy Club’, is een doorwrochte en melancholieke roman over een onmogelijke liefde, geïnspireerd door de jong overleden kunstschilder Aad Donker, die begin jaren negentig bekend werd als lid van schilderscollectief After Nature. Na het uiteenvallen van de groep trok hij in bij zijn grote liefde in New York. Op eenendertigjarige leeftijd maakte Aad Donker een einde aan zijn leven.
Aan de hand van zijn dagboeken en correspondentie doorgrondde Eva Posthuma de Boer de tragiek van Aad Donkers korte leven, en vertaalde die naar deze aangrijpende roman ‘En het wonder ben jij’. ‘En het wonder ben jij’ van Eva Posthuma de Boer is een scherp, rauw verslag van een onmogelijke liefde voor een kunstenaar, met als setting het Amsterdam en New York van de jaren negentig.
Ambo|Anthos
14 juni 2018

Recensies

Helena van Dijk Hebban Recensent

Gelukkiger samen dan alleen

door: Helena van Dijk 1 like

Hoe is het mogelijk dat we de werkelijkheid soms als ondraaglijk ervaren en ons ervoor afsluiten, terwijl we datzelfde drama als fictie op papier verslinden? ‘Het stemt tot nadenken over wie we zijn. Over de maat van onze goedheid. Over de macht van het geschreven woord. Van de fictie.’ Daarover...