Eva's keukenkast

Eva's keukenkast

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Spots 1   Topics 0
We willen allemaal minder vlees en vis, maar hoe ga je daarnaar koken? Ook willen we liefst eten van eigen bodem – is er voor een passievrucht een vliegtuig nodig? Dan liever een appel van de buurtboer. En wat doen we met die halve bloemkool, of met dat stuk courgette, oftewel: hoe maken we op wat we inslaan? Het zijn drie wensen die ons, met het oog op een gezondere wereld, bezighouden. Én waar het om draait in Eva’s keukenkast.
Wat we eten en waar het vandaan komt: het begint altijd met de keuze van het ingrediënt. Natuurlijk zijn we niet roomser dan de paus en mogen we soms best een avocado of een malse biefstuk. Maar het zou mooi zijn als we er niet meer zomaar naar grijpen. Voor Eva’s keukenkast heeft Eva een selectie gemaakt van 55 ingrediënten en daarbij de drie wensen in gedachten gehouden: minder vlees en vis, van dichtbij, opmaken wat er in huis is. Voor elk ingrediënt heeft ze 3 recepten bedacht: gevarieerd, voor iedereen maakbaar, en bovenal lekker.
Omlijst met Eva’s kenmerkende grappige, persoonlijke anekdotes en handige weetjes, is dit een rijk kookboek van deze tijd, waarin duurzaamheid meespeelt en groenten een groot aandeel hebben: ‘het nieuwe koken’, zoals Eva het noemt.
Culinair
Nijgh & Van Ditmar