En nu is het aan ons!

En nu is het aan ons!

Van 'kindsoldaat' tot op de koffie bij de koning: het parcours dat het Vlaams Belang van de verkiezingsnederlaag in 2014 tot de overwinning in 2019 onder leiding van voorzitter Tom Van Grieken aflegde, is opmerkelijk.

Die verkiezingswinst van 26 mei 2019 kwam echter niet uit de lucht gevallen. De jaren hieraan voorafgaand worden gekenmerkt door een gevecht tegen het tij in. Maar volharding loont. In dit boek doet partijvoorzitter Tom Van Grieken op een persoonlijke en open manier uit de doeken hoe hij het Vlaams Belang samen met een kleine groep anderen van verliezer tot winnaar boetseerde. Hij schuwt daarbij de heilige huisjes niet en heeft geen schrik om transparant over het vallen en opstaan in de aanloop naar mei 2019 te communiceren.

In Nu nu is het aan ons! schetst Van Grieken ten slotte ook zijn visie op de politiek van de nieuwe generatie in de 21e eeuw. 26 mei 2019 is geen eindpunt, maar moet een beginpunt zijn. De verkiezingsoverwinning van het Vlaams Belang moet het startschot zijn van een nieuwe, politieke golf die Vlaanderen overspoelt en uiteindelijk ten goede verandert.
Stichting De Blauwe Tijger
14 februari 2020