En ook de liefde

Gelezen 23 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 64 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0
In de stad Maribor, die in 1941 in Duitse handen is gevallen, herkent Sonja op straat een oude Sloveense bekende: Ludek, die nu Ludwig heet en SS-officier is geworden. Op haar verzoek neemt hij de zaak van een verraden partizaan over: Sonja’s geliefde Valentin. In ruil voor een seksuele dienst van Sonja laat Ludwig hem vrij. Voor Valentin wordt zijn onverwachte vrijheid besmet door het feit dat Sonja later alsnog is weggevoerd naar concentratiekamp Ravensbrück. Zullen zij elkaar nog terugzien? Of zal ook na de oorlog nog lang niet alles voorbij zijn?
In zijn nieuwe roman zet de veelbekroonde meester-verteller Drago Jan?ar geweld en machtswellust die een mens tot waanzin drijven tegenover de liefde: met alle mooie herinneringen en de wil om voor de liefde op te komen, tegen elk verval van menselijke waardigheid in.

Roel Schuyt
Querido
24 september 2019
08 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door TomD

Geertje Otten Hebban Recensent

Liefde overwint alles. Behalve de oorlog

door: Geertje Otten 1 reactie

Met En ook de liefde (vertaald door Roel Schuyt) keert auteur Drago Jančar terug naar zijn geboorteplaats Maribor. Het Sloveense stadje is in 1941 in Duitse handen gevallen. De Duitse inwoners van de streek hebben de soldaten met bloemen en gejuich verwelkomd, terwijl een ander deel, voornamelijk...

Reacties op: En ook de liefde