En uit de bergen kwam de echo

Rank 6335 Gelezen 1948 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 511 Favoriet 110 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 5 Spots 2 Hebban 1000 248   Topics 0
Voor de driejarige Pari is haar grote broer Abdullah meer een vader dan een broer. Voor de tienjarige Abdullah is zijn zusje alles. Als Pari noodgedwongen wordt verkocht aan een rijk maar kinderloos echtpaar in Kabul zet dat een reeks gebeurtenissen in gang die een ontroerend en onthutsend beeld geven van de problemen waarmee mensen geconfronteerd worden. Khaled Hosseini volgt zijn personages van Kabul naar Parijs, van San Francisco naar het Griekse eiland Tinos, en weer terug naar Kabul. Hij onderzoekt de vele manieren waarop mensen elkaar liefhebben, elkaar pijn doen en verraden én hoe ze zich voor elkaar opofferen. Gedreven door zijn inlevingsvermogen en psychologische inzicht, waardoor De vliegeraar en Duizend schitterende zonnen wereldwijde bestsellers werden, toont Khaled Hosseini zich in En uit de bergen kwam de echo eens te meer een geboren verhalenverteller. Khaled Hosseini is een van de meest succesvolle en geliefde auteurs ter wereld. Hij is ook ambassadeur voor de United Nations High Commissioner for Refugees en de United Nations Refugee Agency, en hij is oprichter van de Khaled Hosseini Foundation, een organisatie die humanitaire hulp biedt aan Afghanistan. Hosseini woont in Californië.

W. Hansen
De Bezige Bij Amsterdam
18 mei 2013
21 mei 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: En uit de bergen kwam de echo