Endo en zo

In Endo en zo schrijft Lotte Petersen op een grappige en verrassend luchtige manier over haar ervaringen met endometriose: een pijnlijke aandoening waarbij baarmoederslijmvlies op andere plekken in het lichaam gaat ontsteken. In Nederland lijden een half miljoen mensen aan deze aandoening. Niet zo heel zeldzaam dus, maar toch blijkt het extreem lastig om de juiste diagnose te krijgen en is er schrikbarend weinig informatie en steun voor deze patiënten.

Voor Endo en zo interviewde Lotte onder meer haar gynaecoloog, osteopaat, huisarts en diëtist, en deelt ze de tips en informatie die ze in de afgelopen jaren heeft verzameld. Van ongemakkelijke momenten op de behandeltafel tot ‘gezond googelen’ en standaardantwoorden op lastige vragen: Lotte behandelt het allemaal op een open en geestige manier. Het resultaat is een praktische gids in een medisch doolhof, maar vooral een ongelooflijk herkenbaar boek voor iedereen die te maken heeft met endometriose.

‘Endometriose blijft onder de radar; maar 1 op de 10 vrouwen lijdt eraan.’ ‒ Vlaamse Podcast Snapt gij me nu

‘Endometriose is geen ziekte van vrouwen, het is een ziekte voor onze hele samenleving.’ ‒ president Macron bij bekendmaking nationaal actieplan Frankrijk

Is Endo en zo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Endo en zo