Engel van Mesopotamië

Engel van Mesopotamië

Rank 6429 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Engel van Mesopotamië van Brenda Meuleman gaat over de lotgevallen van de excentrieke en eigenzinnige Helen King. Helen is een vrouw die bijna alles wat ze onderneemt tot een succes maakt, maar ze draagt een zware last met zich mee. Toen ze jong was stierf haar broertje in haar bijzijn als gevolg van een ongeluk. Deze gebeurtenis, versterkt door haar moedige karakter en tomeloze ambitie, brengt haar ertoe verre reizen naar desolate, gevaarlijke gebieden te ondernemen. Na de hoogste bergtoppen van de Alpen en de eindeloze woestijnvlaktes van het Oosten te hebben overleefd, wordt Helen in 1920 Oriental Secretary in Bagdad: een machtige positie, waarin ze de Britse regering moet informeren over de plaatselijke ontwikkelingen. Maar haar hart gaat uit naar de inwoners, voor wie ze zich vol overgave inzet, en er is iemand op wie ze verliefd wordt. Zal ze haar geluk vinden? In Engel van Mesopotamië voert Brenda Meuleman ons mee van het gekolonialiseerde Midden-Oosten naar het geïndustrialiseerde Engeland aan het begin van de twintigste eeuw. Het levert een roman op die rijk is aan geschiedenis, drama en sfeer. Brenda Meuleman baseerde haar hoofdpersonage in Engel van Mesopotamië, de Engelse ontdekkingsreiziger en archeoloog Helen King, op de Britse Getrude Bell. Voor de lezers van Gisèle van Susan Smit en De vliegeraar van Khaled Hosseini.
Ambo|Anthos
15 april 2020