Er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet helpen

Hoe solidair zijn vrouwen eigenlijk met elkaar? Liza Marklund en Lotta Snickare analyseren in dit boekje luchtig maar scherp de positie van vrouwen en mannen in onze samenleving na alle emancipatiegolven. In het eerste deel beschrijven ze volgens welk recept de samenleving jongens en meisjes ‘maakt’: door ze (nog steeds) vanaf de geboorte ongelijk te behandelen. Het tweede deel laat zien hoe dat recept doorwerkt in het leven van vrouwen en in het derde deel worden tips gegeven over hoe je je staande kunt houden in een mannensamenleving. Dat klink allemaal belerend en passé, maar niets is minder waar. Het is juist een eyeopener voor vrouwen die het gevoel hebben dat ze nooit goed genoeg gepresteerd hebben, terwijl ze toch veel hebben bereikt.

Is Er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet helpen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet helpen