Er is geen vorm waarin ik pas

Er is geen vorm waarin ik pas

Gelezen 104 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 39 Favoriet 1 Recensies 2
Young adult Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Tot en met de vierde ging alles eigenlijk vanzelf maar sinds ik in de vijfde zit is er een hoop veranderd.

Volgens mijn mentor heb ik TE lange tijd TE hard gewerkt en volgens mijn moeder ben ik TE perfectionistisch.

Dat is een van de grootste nadelen van volwassenen: ze denken altijd beter te weten dan jijzelf wat er met jou aan de hand is. Daarbij vergeten ze voor het gemak maar even dat tachtig procent van ons leven zich afspeelt buiten hen om. En dat ze dus meestal geen flauw idee hebben.
Dat laatste ligt ook een beetje aan ons. Want wij vertellen niks.

Maar dan nog.

Er zijn dingen die je niet kan vertellen. Aan niemand.
Over liefde bijvoorbeeld.
En hoe stom je bent geweest.

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Leopold
11 januari 2017

Andere media

Volkskrant:

Door lezers

Fabulous Feelgood! / De Feelgood Club las eens wat anders in april: Feelgood gaat vreemd
22 april 2019 26 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Joke Simmelink Hebban Recensent

Schrijven als een puber

door: Joke Simmelink 1 like

Erna Sassen kruipt voor Er is geen vorm waarin ik pas in het hoofd van pubermeisje Tessel. De problemen van dit aandoenlijke meisje met liefdesproblemen en faalangst brengt Sassen op grappige en realistische wijze. De schrijfstijl en opbouw passen perfect bij de puber in wiens hoofd we kruipen. Dit...

Stilistisch prachtig vormgegeven

door: Samantha Braat 1 like
Er is geen vorm waarin ik pas is een prachtig relaas van het zeventienjarige pubermeisje Tessel. Het boek lees je vanuit haar hoofd. Erna Sassen verwoord op een geweldige manier alle gedachten die in Tessels leven spelen. Tessel is niet zomaar een pubermeisje, ze zit door allerlei gebeurtenissen in...