Er was eens een dapper meisje

De meesten onder ons werden groot met verhalen vol vrouwelijke sprookjesfiguren – van verliefde zeemeerminnen, over dappere zeepiraten tot inventieve verhalenvertelsters. Maar na duizend-en-een-nachten vol verzonnen vrouwen, is het hoog tijd om de echte heldinnen van vandaag te leren kennen. Vijftig verhalen voor het slapengaan, die je klaarstomen voor morgen. Want wie jij morgen wordt, daar ben je vandaag al aan begonnen. Kim Gevaert liep vroeger ook al sneller dan de pestkop van haar kleine broer, Fatma Taspinar durfde op een dag haar klasgenootjes een lastige vraag stellen en Astrid Stockman was als kind al mateloos gefascineerd door de ‘jukebox achterin de kerk’.

Een sprookjesachtige inkijk in de jeugd van onder anderen nieuwsanker Fatma Taspinar, bierbrouwster Rosa Merckx, sprinter Kim Gevaert, sopraan Astrid Stockman, fotografe Lieve Blanquaert, rector Caroline Pauwels en F-16-pilote Anne-Marie Janssen.

Is Er was eens een dapper meisje het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Er was eens een dapper meisje