Erasmus - De actualiteit van zijn denken

G. Th. Jensma
Controversieel in zijn eigen tijd, spreekt Erasmus in onze tijd nog steeds mensen van allerlei gezindten aan. Zijn tolerantie, pacifisme en onafhandelijkheid van de machthebbers, zijn ideeen over geloof en opvoeding, kortom, zijn denken is, na 45O jaar, nog altijd actueel. Deze rijk geillustreerde boekuitgave geeft een beeld van Erasmus in zijn tijd met aanknopingspunten naar het heden. Het boek bestaat uit drie delen: 1. de biografie van Erasmus, 2. de denkbeelden van Erasmus (zijn politieke theorie en de praxis van zijn tijd; denkbeelden over opvoeding en onderwijs; Erasmus als geleerde), 3. cultuurhistorische beschouwingen (muziek in de tijd van Erasmus; Erasmus getekend, geschilderd en geprent).

Is Erasmus - De actualiteit van zijn denken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Erasmus - De actualiteit van zijn denken