Eten met geweten

Rank 2678 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Dit boek legt uit waarom de breed gedeelde morele intuïties die onze gangbare wijsheid over dierenethiek vormen ons ertoe verplichten veganistisch te eten. We vinden allemaal dat dieren er moreel toe doen. We vinden het allemaal verkeerd om dieren onnodig leed toe te brengen, of hen onnodig te doden. We vinden allemaal dat plezier alleen geen rechtvaardiging kan vormen voor dierenleed. Maar ons smaakplezier is de enige rechtvaardiging die we kunnen geven voor het veroorzaken van het lijden en sterven van de miljarden dieren die we jaarlijks doden voor voedsel. Dit is onnodig. We hebben geen rechtvaardiging voor het consumeren van dierlijke producten. "In dit opmerkelijk helder geschreven boek beargumenteren de auteurs op overtuigende wijze dat je geen dierenrechtenpositie hoeft in te nemen om in te zien dat veganisme een morele plicht is; het enige dat hiervoor nodig is, is de erkenning dat dieren enige morele waarde hebben. De auteurs zijn ervaren pleitbezorgers van veganisme, en hebben een kort en leesbaar boek geschreven dat iedereen die opkomt voor dieren van de benodigde argumenten zal voorzien om te betogen dat het extreem is om geen veganist te zijn!" Gary Steiner Johan Howard Harris professor in de filosofie Bucknell University www.HowDoIGoVegan.com

04 december 2019
9780996719223