Evenwicht

Gelezen 50 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 66 Favoriet 1 Recensies 16
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Na een moeilijke jeugd heeft Marli haar leven weer op orde en wil eindelijk iets aan haar overgewicht doen.
In het Oostland ziekenhuis, waar ze op de medische registratie werkt, worden sinds enige tijd maagverkleiningen uitgevoerd door dokter Van de Boom, een alom geprezen chirurg.
Marli wil meer weten over deze ingreep en duikt wat dieper in de patiëntendossiers, maar komt dan tot een schokkende ontdekking.
Als ze meerdere bedreigingen ontvangt, beseft ze dat iemand niet zo blij is met haar gesnuffel. Moet ze de waarheid naar buiten brengen en tegen welke prijs? Wie kan ze nog vertrouwen?

Evenwicht behoorde tot de laatste drie kanshebbers voor de Coffee Company Book Award, een literaire prijs voor het beste manuscript van niet eerder gepubliceerde schrijvers.

'Het verhaal heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Boulimia en een ingewikkelde moeder-dochterrelatie passeerden de revue. Ik denk dat dit een boek is dat voor een heel breed publiek toegankelijk is.'
Janneke Siebelink, hoofdredacteur bol.com en jurylid Coffee Company Book Award

'Evenwicht is een originele en knap geconstrueerde thriller, met een flinke dosis onderhuidse spanning'.
Linda Jansma, bestsellerauteur

Jacqueline Coppens komt uit het bibliotheekvak. Ze was hoofd van het medisch informatiecentrum in een streekziekenhuis. Tegenwoordig heeft ze een eigen tekstbureau, is recensent voor Hebban.nl/Crimezone en redacteur bij de Boekenkrant. Ze won verschillende schrijfwedstrijden en publiceerde verhalen in diverse bundels. Jacqueline woont en werkt in Hardenberg.

Spannende boeken algemeen
Thriller
Ellessy, Uitgeverij
22 maart 2017
25 maart 2017

Een aardig debuut, maar vaart en spanning mist in het begin

door: Diana Wienholds 1 reactie 1 like

Jacqueline Coppens is geen vreemde in het thrillerwereldje. Ze houdt van het lezen en recenseren van thrillers, is redacteur van de Boekenkrant en tekstschrijver. Het gaat hard met de schrijversambities van Coppens. Na haar thrillerdebuut met Evenwicht heeft ze ook al een tweede manuscript afgerond...

Reacties op: Evenwicht