Falun Gong

Rank 8625 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Falun Xiu-lian Da-fa is een Chinese esoterische leer, die is gericht op het in balans brengen van lichaam, geest en ziel. Op basis van deze geheime leer heeft een Chinees magister de leer van de weg van Falun Gong ontwikkeld en in 1992 wereldkundig gemaakt. De Falun Gong school is geworteld in twee filosofische stromingen, te weten het boeddhisme en het taoisme. Voorts wordt teruggegrepen naar Chi Gong, het eeuwenoude gebruik van essentiele kosmische energie, fundamenteel voor alle aspecten van leven. Chi doordringt het fysieke lichaam en concentreert zich in de meridianen. Elementair binnen genoemde stromingen over de innerlijke wereld van de mens is de wisselwerking tussen de polaire krachten yin en yang. De leidende principes van de weg van Falun Gong zijn geestelijke disciplines en ondersteunende ontwikkelingsoefeningen voor het lichaam. In dit geillustreerde leer- en werkboek wordt dit op geserreerde wijze aangereikt. Ondersteund door duidelijke kleurenfoto's van de houdingen worden de oefeningen op heldere wijze beschreven. In de marge wordt uitleg gegeven in een bruine letter. Bevat een register en een literatuuropgave. De leden van de Falun Gong worden in het huidige China meedogenloos vervolgd.
Uitgeverij Panta Rhei