Familiestukken

Gelezen 20 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Alice Munro weet het bijzondere te treffen in alledaagse levens. Met elegantie, empathie en precisie schrijft ze over gewone mensen – moeders, dochters, families – die liefhebben, ruziemaken, opgroeien, kortom: die leren leven.

Voor Familiestukken selecteerden Marja Pruis en haar dochter Greta Le Blansch samen de beste verhalen die Munro de afgelopen twee decennia schreef. Pruis is een kenner, haar dochter een jonge fan. Hoe verschilt de leeservaring van moeder en dochter? Vinden verschillende generaties vrouwen iets anders van hun gading in dit werk? Een prachtige bundel voor iedereen die een moeder of dochter is, heeft of kent.

Literatuur & Romans , Korte verhalen
Vertaalde verhalenbundels
De Geus
07 november 2017
23 november 2017

Sigried Hebban Recensent

Indrukwekkende bundel

door: Sigried 4 reacties

Sinds ze in 2013 de Nobelprijs voor literatuur won, is de Canadese auteur Alice Munro (1931) bij vele lezers een bekende naam. Haar oeuvre, dat vooral uit korte verhalen bestaat, biedt heel wat mogelijkheden om in een relatief korte tijd kennis te maken met haar stijl. Maar hoe kies je het juiste...

Reacties op: Familiestukken