Feest op het bord

Lucie, de tweede fi naliste van 'Mijn Restaurant' 2010, duikt haar keuken in en stelt ruim veertig originele en vernieuwende recepten voor met pit. Een waaier aan gevarieerde gerechten om zelf een volledig menu samen te stellen: van hapjes en voorgerechten over tussen- en hoofdgerechten tot desserts en koffiegarnituren Smaakvolle gerechten als een bloemkoolsoepje met gebakken beenham en jonge erwtjes, een mousse van tonijn, een viskoekje met chili en koriander, etc. De oogstrelende beelden zijn van foodfotograaf Heikki Verdurme. Met de ondersteuning van een uitgebreide spotjescampagne op vtm
In Mijn Restaurant 2010 toonde Lucie Ory al uitgebreid dat ze kan koken. Het 23-jarige 'kleine meisje' uit Limburg kon vechten als een leeuwin in de keuken van haar restaurant Terrae. Lucie heeft dan wel niet gewonnen, toch heeft ze er een flinke dosis zelfvertrouwen aan over gehouden. Haar culinaire kennis deelt ze in dit heerlijke kookboek, dat zich leent voor alle gelegenheden. Feest op het bord overloopt nauwkeurig allerlei soorten hapjes, gaande van eenvoudige knabbels als groentechips met een yoghurtdipsaus tot gesofisticeerde borrelhapjes als een pittig viskoekje of een kalfsstaartkroketje. Van daaruit leidt Lucie je verder langs hartige soepen, koude voorgerechten als vitello tonnato of zalmcarpaccio en warme tussengerechten als ravioli met kreeft of een open lasagne van kingkrab. Onder de hoofdgerechten vinden we onder meer een heerlijke harder, een piepkuiken met aardappelgnocchi en een traag gegaard kloostervarken. Desserts als een café liégeois of een cannelloni van ananas maken het menu compleet. En voor de echte zoetekauwen geeft Lucie tot slot nog een aantal lekkere snoepjes voor bij de koffie prijs.

Is Feest op het bord het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Feest op het bord