Figuren in een landschap

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
In Figuren in een landschap leidt gerenommeerd reisschrijver en romancier Paul Theroux de lezer langs een reeks van plaatsen, personen en ervaringen. Met zijn reisessays brengt hij ons naar Ecuador, Zimbabwe en Hawaï en in meer literaire essays onthult hij fascinerende nieuwe lagen in het werk van Henry David Thoreau, Graham Greene, Joseph Conrad en Hunter Thompson. Verder bundelt hij in dit boek een reeks zeer persoonlijke profielen van allerlei groten der aarde en laat hij ons meevliegen met Elizabeth Taylor in een helikopter, surfen met Oliver Sacks en wandelen door New York met Robin Williams.

In Figuren in een landschap laat Paul Theroux zich van zijn meest veelzijdige kant zien, al blijft in alles een rode draad zichtbaar: Theroux’ constante zoektocht naar het authentieke en het persoonlijke in een mens of een plek.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen
Atlas Contact
15 mei 2019
14 juni 2019

Lieke Roovers Hebban Recensent

Gemankeerd maar fascinerend

door: Lieke Roovers

Paul Theroux (1941) is de auteur van verschillende romans en reisboeken. In het vorig jaar verschenen en nu door Auke Leistra vertaalde Figuren in een landschap zijn persoonlijke profielen van auteurs, verslagen van ontmoetingen met beroemdheden, korte travel essays en opiniestukken, gerealiseerd...

Reacties op: Figuren in een landschap