Figuren in een landschap

In Figuren in een landschap leidt gerenommeerd reisschrijver en romancier Paul Theroux de lezer langs een reeks van plaatsen, personen en ervaringen. Met zijn reisessays brengt hij ons naar Ecuador, Zimbabwe en Hawaï en in meer literaire essays onthult hij fascinerende nieuwe lagen in het werk van Henry David Thoreau, Graham Greene, Joseph Conrad en Hunter Thompson. Verder bundelt hij in dit boek een reeks zeer persoonlijke profielen van allerlei groten der aarde en laat hij ons meevliegen met Elizabeth Taylor in een helikopter, surfen met Oliver Sacks en wandelen door New York met Robin Williams.

In Figuren in een landschap laat Paul Theroux zich van zijn meest veelzijdige kant zien, al blijft in alles een rode draad zichtbaar: Theroux’ constante zoektocht naar het authentieke en het persoonlijke in een mens of een plek.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Figuren in een landschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Figuren in een landschap