Fiona: In koelen bloede

Fiona - In koelen bloede

Gelezen 43 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 6 Favoriet 2 Recensies 3
Thrillers & Spanning   Topics 0

Zoeken naar geconserveerde lichaamsdelen, verborgen in keukens, garages en schuurtjes in een gemoedelijk dorp in Cardiff, zou niet de meest favoriete weekendbesteding zijn van de meeste mensen. Maar rechercheur Fiona Griffiths is niet 'de meeste mensen'. Voor Fiona het de start van een zoektocht naar een meisje dat tien jaar eerder vermoord is.

Terwijl de politie, letterlijk, de puzzelstukken - of liever: de lichaamsdelen - verzamelt, wordt er een tweede lichaam gevonden. Deze moord vertoont veel gelijkenis met de eerdere zaak: ook hier worden de lichaamsdelen verspreid over het landschap gevonden. De twee zaken moeten met elkaar in verband gebracht worden. Maar hoe? En als er een boodschap in de modus operandi verscholen ligt, wie kan die dan beter 'lezen' dan Fiona Griffiths, met haar vermogen 'met de doden te spreken.'

'Mix de intelligentie van Lisbeth Salander met de tact van Saga Nor?n uit The Bridge en de eigenzinnigheid van Sarah Lund uit The Killing en je hebt Fiona! Zo'n vrouw m??t je als lezer wel in je hart sluiten.' Kim Moelands, auteur Verdieping X en Weerloos

'Fiona is, op zijn zachtst gezegd, een onconventionele rechercheur die de hoofdrol heeft in een bijzondere, goede thriller die de lezer laat huiveren.' **** Crimezone.nl

'Lezers op zoek naar een nieuwe sterke thriller hoeven niet verder te zoeken: Binghams hoofdpersoon Fiona evenaart Lisbeth Salander in lef en vastberadenheid. USA Today

'De plot zit ijzersterk in elkaar, maar wat het boek ?cht onderscheidt is hoofdpersoon Fiona Griffiths zelf. Zij is een van de meest fascinerende personages van de afgelopen tijd.' Kirkus Reviews

Harry Bingham is bankier en schrijft daarnaast thrillers. In 2013 verscheen Fiona. Fiona - In koelen bloede is de tweede thriller met rechercheur Fiona Griffiths in de hoofdrol.

Zie ook: www.facebook.com/ikbenfiona en Twitter: @ikbenfiona

Literaire thriller
Fiona (2)
de Fontein
18 februari 2014

Andere media

VN:

Recensies

Jammer dat er in Nederland geen vervolg meer komt!

1 like
In februari 2014 recenseerde ik dit geweldige boek. Daarna kon ik niet wachten en las het derde deel "The strange death of Fiona Griffiths" maar in het Engels. Recentelijk bleek dat er om commerciële redenen geen Nederlandse editie van komt.Ongelooflijk jammer! Toch maar de oude recensie van de...

Gea

door: Gea Krikken-Elzing 1 like
Ik ben na 200 bladzijden gestopt met dit boek. Ongelooflijk saai en langdradig.

Recensie Fiona - In koelen bloede

door: Anne-Jan de Jong 1 like
Je houdt van haar, of je houdt niet van haar! Het eerste was bij mij al het geval na het lezen van haar eerste boek. Het tweede boek voelt gelijk weer vertrouwd. Heerlijk om weer te lezen over deze eigenzinnige, merkwaardige en mysterieuze dame en samen met haar het mysterie rond haarzelf en rond...