Fluwelen begeerte

Fluwelen begeerte

Gelezen 116 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 38 Favoriet 14 Recensies 7
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Oesterverkoopster Nancy Astley droomt haar hele leven van de vaudeville. Ondersteboven van revuester Kitty Butler trekt ze naar het wilde en avontuurlijk Londen. Algauw worden ze geliefden en voeren ze samen hun 'mannen-act' op in theaters en music-halls. Een droom lijkt werkelijkheid geworden, maar dan leert Nancy dat liefde alleen niet genoeg is. Verlaten door Kitty zwerft ze zonder een cent op zak door de straten van Londen. Haar act wordt haar overlevingsstrategie - verkleed als man komt ze in aanraking met charlatans, schandknapen en hoeren, maar ook met de Londense aristocratie, die zo mogelijk nog gevaarlijker is ... Fluwelen begeerte laat op een unieke en haast tastbare manier de onderkant van de Victoriaanse tijd zien, en liegt pijnlijk de hypocrisie ervan bloot. Vol kleurrijke beschrijvingen van het Londen van 1890 en zijn variétéwereld, met dickensiaanse personages en kloppend van erotische spanning is Fluwelen begeerte een roman die je tot de laatste bladzijde meesleept.

Pockets literaire fictie
Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar