Fryslan 500

Arie-Pieter van Nienes Barteld de Vries Siem van der Woude
Dit boek biedt de geschiedenis van het provinciaal bestuur, maar is geen institutioneel overzicht. De aanpak is breed historisch en levendig, mede door de beeldkroniek die voor andere dan bestuurlijke aspecten aandacht vraagt. Deze geschiedenis begint in het jaar 1498. De geschiedenis van Friesland gaat natuurlijk verder terug, tot voor het begin van onze jaartelling, maar de Friese landen vormden toen nog geen bestuurlijke eenheid. De auteurs, allen verbonden aan het Ryksargyf, hebben de soms taaie geschiedenis in een innemend en soms spannend verhaal weten vast te leggen.

Is Fryslan 500 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Fryslan 500