Fyrgar

Fyrgar

Rank 8217 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De Fyrgar zijn onsterfelijk en leven een teruggetrokken leven, hoog in de bergen. Ze behoeden en bewaren de kennis van Woudzee en worden beschouwd als een wijs volk. Men noemt hen “Het volk van Vuur”, omdat ze het element op een unieke wijze beheersen en “ door het vuur” kunnen gaan om zich verder te ontwikkelen. Ze zijn er van overtuigd, dat ze alles weten, maar dan stuiten ze op het raadsel van de Schaduwwever, die de wereld met verschrikkingen overspoelt en er een grauwe deken over neerlaat.
Om dit raadsel te doorgronden moet leermeester Aldavinur de hoge bergen verlaten. De prijs die hij betaalt is hoog: hij wordt een mens, en daarmee sterfelijk...

REACTIES OP ‘Fyrgar’
“Samengesteld uit afwisseling, vertelling, spanning en een zekere mate van “high” weet Uschi Zietsch vooral één ding: kleurrijk te boeien op vertellend, maar toch hoog niveau.” Literatopia.de
“Fyrgar” heeft fantasievolle karakters, emotionele ontwikkelingen, tot de verbeelding sprekende tonelen, dramatische spanning en actievolle gevechten in diepzinnige vertelstijl. In volmaakte magie neemt het verhaal over lief en leed, vertrouwen en verraad, evenals imperfectie en volmaaktheid de lezer voor zich in.” LITERRA.info
Sciencefiction & Fantasy
Uitgeverij Macc