Geestgrond

Geestgrond

Rank 1018 Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 1

Bij wijze van archeologisch experiment leven Silvie en haar ouders een zomer lang in een hut in Northumberland. Onder leiding van een professor proberen ze samen met enkele studenten te leven van wat de natuur te bieden heeft. Silvie's vader is een moeilijke en wispelturige man met een obsessie voor het leven in de IJzertijd. Zonder concessies wil hij het harde bestaan van vroeger zo waarheidsgetrouw mogelijk imiteren. In haar dromen wordt Silvie achtervolgd door een veenmeisje dat duizenden jaren geleden in het moeras leefde en werd geofferd door haar eigen familieleden. Naarmate de zomer verstrijkt en iedereen opgaat in de oude rituelen, nadert het experiment een angstaanjagende climax.

Uitgeverij Orlando
02 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,50 Bestel het e-book € 14,99

Hebban recensie

Marvin O. Hebban Recensent

Te veel thema’s, te weinig diepgang

door Marvin O. op 30-10-2019

De zeventienjarige Silvie moet tegen haar zin met haar ouders mee op een expeditie naar Northumberland. Ze gaan er twee weken leven zoals de veenmensen dat duizenden jaren geleden ook deden, samen met professor Slade en drie van zijn studenten. Het is echter Silvies vader Bill die hier het fanatiekst in opgaat. Hij weigert elke toegeving aan de moderne tijd en is hard en streng, zeker ten aanzien...