De val

De val

Rank 2485 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Sarah Moss, bekroond auteur van Zomerwater en Geestgrond, is terug met een eigentijdse roman vol duivelse humor en messcherpe observaties.

In de schemer van een novemberavond in 2020 glipt een vrouw haar tuinhek uit en begint de klim heuvelopwaarts. Op de helft van een veertien dagen lange quarantaine kan Kate niet meer: de bedompte lucht in haar kleine huisje, de lockdown wordt haar te veel. En rond deze tijd is de hei daarboven toch verlaten. Geen mens die het hoeft te weten.

Maar Kates buurvrouw Alice ziet haar, en Matt, Kates zoon, merkt algauw dat ze er niet is. Kate, die alleen maar een korte wandeling in haar eentje had willen maken – even frisse lucht – komt ten val en raakt ernstig gewond. Wat begon als een stiekem uitje mondt uit in een regelrechte reddingsoperatie in de bergen…

Met ijzingwekkende spanning, scherpzinnige humor en wijsheid plaatst De val kritische vraagtekens bij hoe de wereld er sinds maart 2020 uit is komen te zien, en hoe die er voorheen uitzag. Het is een verhaal over de menselijke maat en onderlinge compassie, over gezamenlijke verantwoordelijkheid en persoonlijke vrijheid en over wat er nodig is om te overleven.

Uitgeverij Orlando
01 september 2022