Geiger

Rank 118 Gelezen 73 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 244 Favoriet 2 Recensies 12
Thrillers & Spanning Spots 4   Topics 0

Als een oude vrouw net afscheid heeft genomen van haar kleinkinderen die even op bezoek waren, gaat de telefoon. Ze haast zich op te nemen. Uit de hoorn klinkt één woord: Geiger. Al tientallen jaren wacht ze op dit bericht, maar toch komt het onverwacht. Ze weet wat ze moet doen. De oude vrouw pakt een pistool, schroeft er een geluiddemper op en loopt naar haar man toe, die nietsvermoedend in zijn stoel zit. Ze zet de loop tegen zijn achterhoofd, haalt de trekker over, en verlaat haastig het huis.
De schokkende moord in Bromma valt buiten het werkgebied van politieagente Sara Nowak, maar haar collega's weten dat ze het slachtoffer kent, en tegen de wil van haar leidinggevenden sluit ze zich aan bij het onderzoeksteam. De vragen stapelen zich op en het is duidelijk dat de antwoorden in het verleden liggen – een verleden waarin ooit een verwoestend plan is gesmeed dat nu tot een uitbarsting komt.

Literaire thriller
Cargo
25 februari 2021
25 februari 2021

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

In de kern interessante thriller die tegen gaat staan

door: Anne-Claire Verham 1 reactie 1 like ebook

Het succes van de Zweedse thriller zou onder andere komen door het contrastrijke idee van gruwelijke misdaad in een zo gemoedelijk overkomend land. Als dat klopt zal Geiger van auteur Gustaf Skördeman (1965) echt hard binnenkomen. De achterkant die hij van de Zweedse medaille schetst, is bijzonder...

Reacties op: Geiger