Gejaagd door de wind
  Lees een fragment

Gejaagd door de wind

Rank 2101 Gelezen 787 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 84 Favoriet 56 Recensies 4
Literatuur & Romans Spots 6 Hebban 1000 143   Topics 0
Ze kon Rhett terugwinnen. Ze wist dat ze het kon. Er was nog nooit een man geweest die ze niet kon krijgen als ze eenmaal haar zinnen op hem had gezet. 'Morgen zal ik een manier bedenken om hem terug te krijgen. Tenslotte begint er morgen weer een nieuwe dag.' Zo eindigt een van de beroemdste liefdesverhalen ooit: dat van de mysterieuze Scarlett O'Hara en de even onstuimige als intrigerende Rhett Butler. Hun gepassioneerde romance, die wereldwijd al miljoenen lezers wist mee te slepen, speelt zich af tegen de achtergrond van de Amerikaanse burgeroorlog in het zuiden van de Verenigde Staten, een tijd waarin - net als nu - bestaande zekerheden als positie en welvaart, superioriteit en hiƫrarchie wankelen. Gejaagd door de wind is het portret van de ultieme moderne vrouw, die meedogenloos nastreeft wat ze wil hebben, misgrijpt en weer opnieuw begint. +

Pockets populaire fictie
Streek- en familieromans
W.J.A. Roldanus Annet Mons
Boekerij
01 juli 1936
01 juni 2010

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Gejaagd door de wind