Geloof niet alles wat je denkt

Geloof niet alles wat je denkt

Gelezen 19 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 63 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 1 Spots 1   Topics 0

De boeddhistische monnik Björn Natthiko Lindeblad vertelt in zijn boek hoe hij zijn goede baan in het bedrijfsleven besluit op te zeggen en 17 jaar in de boeddhistische leer gaat in kloosters in Thailand, Groot-Brittannië en Zwitserland. Hij keert terug naar Zweden als Björn 'Natthiko' Lindeblad (dat letterlijk betekent 'hij die steeds wijzer wordt') maar heeft grote moeite om zich weer aan het dagelijks leven in Zweden aan te passen. Net als hij zijn balans tussen de oosterse wijsheid en het westerse leven heeft gevonden, wordt hij getroffen door de ziekte ALS.

Op een nuchtere manier deelt hij de lessen die hij geleerd heeft en hoe hij omgaat met zijn diagnose. Björn is ervan overtuigd dat liefde het belangrijkste in het leven is. 'Geloof niet alles wat je denkt' is een van de meest waardevolle lessen. 'Het enige dat we met pen in onze agenda kunnen zetten, is dat we doodgaan. De rest kan met potlood ingevuld worden.' Prachtig en ontroerend, maar nooit verdrietig. Na het lezen van dit boek ben je een ander mens.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Spectrum
08 juni 2021
08 juni 2021

Reacties op: Geloof niet alles wat je denkt