Geluk is gevaarlijk

Rutger Kopland Geluk is gevaarlijk Geluk is gevaarlijk is een van de succesvolste titels uit de reeks Rainbow Essentials. De eerste druk dateert uit 2002 dus tijd voor een herziene editie. Op verzoek van Rutger Kopland aangevuld met de mooiste gedichten uit zijn meest recente bundels. Misschien is dichten woorden vinden voor wat er niet was, voordat die woorden er waren. Rutger Kopland debuteerde als dichter in 1966 met de bundel Onder het vee. In 2008 publiceerde hij zijn meest recente dichtbundel, Toen ik dit zag. In de tussentijd is hij uitgegroeid tot een geliefd dichter met een groot publiek. In 1988 ontving Kopland de P.C. Hooftprijs voor zijn oeuvre en de VSB Poëzieprijs 1998 voor zijn bundel Tot het ons loslaat. Deze bloemlezing van Rutger Kopland is een unieke keuze uit de vele hoogtepunten in zijn poëzie. In de nauwkeurige wijze waarop Kopland complexe gevoelens onder woorden weet te brengen staat hij in ons taalgebied op eenzame hoogte. de Volkskrant De voornaamste instanties in Koplands poëzie: de mens, wij, en de raadselachtige wereld om ons heen. Vrij Nederland

Is Geluk is gevaarlijk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geluk is gevaarlijk