Geluk

Edwin de Valu is een tamelijk onsuccesvolle redacteur bij een Amerikaanse uitgeverij. Zijn baas geeft hem nog één kans om een succesvol boek te maken. Zo'n boek heeft hij uiteraard niet en in opperste wanhoop contracteert hij een enorm manuscript van een zekere Tupak Soiree over hoe je gelukkig kunt worden. Vervolgens gebeurt wat Edwin voor onmogelijk had gehouden: het boek - getiteld Wat op de berg tot mij kwam - wordt een enorm succes. De zelfhulpmethode van de mysterieuze Tupak Soiree blijkt te werken en in een mum van tijd raakt niet alleen Amerika, maar de hele wereld in de ban van het boek. Iedereen wordt zo gelukkig dat er geen alcohol en sigaretten, laat staan drugs meer worden gebruikt. Voor Edwin zelf breken er daardoor minder gelukkige tijden aan. Hij wordt bedreigd door een kartel van drugs-, alcohol- en tabaksbaronnen, dat met al die gelukkige mensen zijn handel ziet instorten, en zijn vrouw verlaat hem. En dat terwijl iedereen om hem heen zo onuitstaanbaar gelukkig is!

Recensies (2)

Meer recensies

Is Geluk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geluk