Geluk zit in je brein

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 1
Feelgood   Topics 0
Hoe we onze hersenen kunnen herprogrammeren om gelukkiger te zijnGeluk begint in je grijze cellen en dag na dag maken je hersenen nieuwe zenuwcellen aan die nog onbeschreven zijn. Dat betekent dat je je hersenen én jezelf letterlijk kunt herprogrammeren om gelukkiger te zijn.

Je moet alleen weten hoe! In dit boek kom je te weten hoe je je neuronen met plezier en vreugde kunt vullen door:
- je vecht-of-vluchtreactie, die je stress en angst bezorgt, te veranderen
- de aandacht van je grijze cellen te richten op positieve emoties
- dingen te doen die je hersenen overspoelen met dopamine en serotonine, de 'geluksstoffen'
- je voeding te verrijken met de juiste voedingsstoffen, vitaminen en mineralen
- je hersenen te verleiden om nieuwe zenuwbanen te maken die voor rust zorgen

Kortom, je leert een persoonlijk programma op te stellen dat je hersenen verandert en naar stralend geluk leidt - elke dag opnieuw!
Feelgood

Recensies

Ongeloofwaardig zelfhulpboek

door: JenniferW96 1 like
Dit is een boek dat denk ik leuk is, wanneer je twijfelt of je psychologie wil gaan studeren. Het concept vind ik zeker interessant, maar omdat ik al bekend ben met veel van de stof, kon het mijn aandacht niet vasthouden. Daarnaast werd er best veel stof herhaald in het boek zelf. Ook is de...