Gerarda en het erfgoedfeest

Junior   Topics 0
Erfgoed is alles wat de mensen koesteren en willen doorgeven aan hun kinderen en kleinkinderen. In dit prentenboek neemt reuzin Gerarda je mee op ontdekking door de Vlaamse Ardennen en leer je het erfgoed van de streek kennen. Gerarda is al meer dan honderd jaar oud! Vandaag gaat ze naar het grote erfgoedfeest, samen met al het andere erfgoed uit de streek. Er ontstaat een heuse stoet. Gerarda en haar vrienden twijfelen: zien de mensen ons nog graag? Zullen we wel blijven bestaan?

Alain Verster studeerde Gra?sch ontwerp aan het KASK in Gent. Hij werkt deeltijds als leerkracht Beeld en daarnaast illustreert hij kinderboeken. Zijn eindproject op school resulteerde in zijn eerste prentenboek ‘De duif die niet kon duiken’. Alain heeft zich een techniek eigen gemaakt waarbij hij afbeeldingen met papiertape, potlood en verf bewerkt tot gelaagde beeldruimtes. Humor en nostalgie gaan hand in hand.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (>6 jaar)
Skribis - Nevelland Graphics
09 juli 2021
09 juli 2021

Reacties op: Gerarda en het erfgoedfeest