9789462665354_front

Germania Felix

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

De achttienjarige Louis Gouverneur worstelt niet met zijn geaardheid. Hij begrijpt alleen niet waarom hij - die zichzelf beschouwt als een aantrekkelijk stuk fruit, sappig, rijp, óverrijp, op het punt uit te barsten van samengebalde zoetheid en bovendien laaghangend - nog steeds niet die ene speciale vriend gevonden heeft. ‘Dat gaat spoedig veranderen!’ neemt hij zich voor, wanneer hij wordt aangenomen op de academie voor beeldende kunsten. Al snel wordt hij verliefd op een medestudent: de stugge, gesloten en eenzatige Adriaan Sorgdrager. Hun opbloeiende vriendschap stelt de jongens voor tal van uitdagingen. Gelukkig vindt Louis steun bij zijn docent en mentor Martin Süssmuth, een Duitse kunstenaar die internationaal aan het doorbreken is. Süssmuth voedt en vormt Louis’ grillige, diffuse fascinatie voor Duitsland en de Duitsers. Als Louis gedwongen door omstandigheden verhuist naar Antwerpen, neemt zijn leven een beslissende wending. Angelo Damkat maakt met Dieter Gotschalk, Romano Damkat en Aäron den Bieman deel uit van het Belgisch-Nederlandse schrijverscollectief Damkat & Co. In wisselende samenstelling werken de jongens sinds 2018 aan de romanreeks ‘Louis Gouverneurs Verzamelde Vervoeringen waarvan ‘Germania Felix’ de eerste gepubliceerde aflevering is.

Schrijverspunt
18 oktober 2021