Een geschiedenis van wolven

Gelezen 44 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 45 Favoriet 1 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Hoe schuldig ben je als getuige van een drama? En hoe ver ga je in je geloof als het leven van je kind op het spel staat?

Linda leeft met haar ouders in wat is overgebleven van een afgelegen hippiecommune en op school is ze een buitenbeentje. Ze vormt zich een beeld van de maatschappij op basis van wat ze in de buitenwereld observeert: een leraar die wordt beschuldigd van het bezit van kinderporno en het ogenschijnlijk gewone leven van het gezin voor wie ze babysit. Maar de leraar is misschien onschuldiger dan hij lijkt. En dat ‘normale’ gezin blijkt een stuk complexer wanneer ze hun doodzieke kind medische zorg ontzeggen. Linda raakt in beide situaties verstrikt en moet uitzoeken wat het juiste is om te doen.

‘Ik heb zelden zo’n verfijnd debuut gelezen. Poëtisch, complex en hartverscheurend mooi.’ – T.C. Boyle

Oorspronkelijke titel
History of Wolves
Signatuur
02 januari 2017
28 februari 2017

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Intrigerend complex en vol overtuigingskracht

door: Anne Oerlemans 1 like

Emily Fridlund werkte een van haar bekroonde korte verhalen uit tot haar debuutroman Een geschiedenis van wolven. Het resultaat is een complexe roman die Fridlund aan het eind bijna helemaal kloppend weet te breien. Hoewel de kennis over wolven van hoofdpersonage Linda af en toe terugkomt in het...

Reacties op: Een geschiedenis van wolven