Gevaar in de Lage Landen

Gevaar in de Lage Landen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Luitenant Bryan Kimball, net terug in de States na een campagne in Noord-Afrika en Italië, wordt instructeur bij een nieuw te formeren Ranger bataljon.

Zijn exceptioneel goede resultaten zorgen ervoor dat hij gevraagd wordt deel uit te gaan maken van een oefenstaf in Schotland. Dit vanwege de ophanden zijnde invasie van bezet Europa.

Tezamen met zijn goede vriend en collega, instructeur David Jensen, reist hij af naar Liverpool. Een reis die hem de andere kant van de oorlog laat zien. Ver weg van zijn familie en vriendin moet hij zien te overleven in een wereld die niet de zijne is en die het uiterste vraagt van de jonge Ranger officier.

Een verhaal over vriendschap, eer en vaderlandsliefde dat je mee terug neemt naar het meest roerige stukje geschiedenis van de 20e eeuw.
Brave New Books
15 mei 2019
9789402192346 , 9789402195682

Lezersrecensies (1)

Een boek voor mensen die van avontuurlijke oorlogsverhalen houden

door: Diane Kooistra 1 like
In dit boek leren we de jonge Bryan Kimball kennen, hij komt weer thuis in Tennessee nadat hij in het leger tijdens de 2e wereldoorlog heeft gediend in Afrika en Italie. Hij gaat nieuwe soldaten opleiden en dat gaat hem goed af. Dat valt ook zijn superieuren op en hij wordt uitgezonden naar...