Gevoelstemperatuur

Het klimaat verandert. Als we er te weinig tegen doen, zal het nog veel ingrijpender veranderen. Heleen Ekker ging voor dit boek in gesprek met de vier weerpresentatoren van de nos: Gerrit Hiemstra, Willemijn Hoebert, Marco Verhoef en Peter Kuipers Munneke. Ze geven hun visie op de opwarming van de aarde, vertellen openhartig over hun zorgen en wat ze in hun eigen leven doen om het tij te keren. Ook gaan ze in op de impact die klimaatverandering heeft op het dagelijkse weerbericht, van nu én in de toekomst. Daarbij spreekt Peter Kuipers Munneke niet alleen als weerman, maar ook als klimaatwetenschapper. In dit boek blijkt hij terug op de reizen die hij maakte naar het ijs op Spitsbergen, Groenland en Antarctica en de verdwijnende permafrost in Noordwest Canada.

Is Gevoelstemperatuur het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gevoelstemperatuur