God is groter dan ons hart

Lydia Jansen schreef in ‘God is groter dan ons hart’ de biografie van Antonius Jan Glazemaker (1931-2018). Als pastoor, bisschop van Deventer en vooral als aartsbisschop van Utrecht speelde Glazemaker een belangrijke rol in de ontwikkelingen van de Oud-Katholieke Kerk tussen 1950 en 2000. Hoe lukte het hem om de besluitvorming over heikele onderwerpen zoals het wijden van vrouwen tot priester, het zegenen van homoseksuele relaties en de modernisering van de liturgie zo te laten verlopen dat polarisatie werd voorkomen? Zat hem dat alleen in zijn bestuursstijl of had het ook te maken met zijn Godsbeeld? Op zoek naar het antwoord op deze vragen sprak de auteur met talloze betrokkenen en deed ze uitvoerig archiefonderzoek.

Is God is groter dan ons hart het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op God is groter dan ons hart