God, liefdevol en geduldig

Jane Williams
God, liefdevol en geduldig

In dit boek mediteert Jane Williams op verschillende aspecten van Jezus’ ?leven: de geboorte in een kribbe, zijn beproeving in de woestijn, de roeping van de leerlingen, het kruis en de verrijzenis. Dit aspect verbindt ze telkens met een belangrijke persoon uit de christelijke traditie in wie zij dit voorbeeldig belichaamd ziet, achtereenvolgens: Augustinus, Julian of Norwich, Franciscus van Assisi, Teresa van Avila en Jean Vanier. De rode draad is dat God aan het licht komt als een bij uitstek meedogend en bescheiden.

Williams schrijft met verbluffende eenvoud en moedig over de meest complexe theologische kwesties, o.a. de centrale vraag ‘Waarom werd God mens?’ en het mysterie van de Drie-ene God. Ieder hoofdstuk eindigt met handreikingen voor verdere verdieping in individueel of groepsverband.

Dr. Jane Williams (India, 1957) is theoloog en schrijver. Ze werkt in Londen als vice-decaan en docent aan het Saint Mellitus College en als gastdocent aan het King’s College. Ze publiceerde meerdere boeken, o.a. drie commentaren op de zondagse Schriftlezingen van het A-, B- en C-jaar (2003-2005) en Faces of Christ: Jesus in Art (2011).

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij
30 maart 2020
25 januari 2021

Reacties op: God, liefdevol en geduldig