Goed tegen kwaad, zo goed en zo kwaad als het gaat

Wanneer een duivel een manier vindt om vanuit de hel naar de aarde te gaan, komt de hemel in actie. Al is het wel wat te laat. Het engelengezelschap kan slechts één mens bereiken om zo de mensheid te beschermen: Joris Himmelfeuchtigkeit.
Voor onze duivel loopt het ook niet zo soepel. Hij komt niet terecht op de plek die hij had verwacht en ondervindt hier nogal wat nadelen van en die mensen zijn ook al niet meer hoe hij het zich herinnerde.
Betekent dit dat de strijd tussen goed en kwaad deze keer met gemak door de goeien gewonnen wordt? Niet precies, want engelen blijken aardig incompetent te zijn en Joris - de enige hoop voor de mensheid - lijkt niet echt op een Hollywood actieheld...
Deze hemelse, duivelse, maar vooral humoristische novelle laat zien dat het nog niet meevalt om de mensheid te redden (of te vernietigen).
Qua schrijfstijl lijkt Goed tegen Kwaad enigszins op het werk van Christopher Moore, maar je zou ook kunnen zeggen dat het een snufje Douglas Adams heeft, of misschien een vleugje van een jonge Terry Pratchett, toch is het ook weer niet zo waanzinnig als Robert Rankin. Het is, tja, misschien moet je het gewoon lezen.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Goed tegen kwaad, zo goed en zo kwaad als het gaat het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Goed tegen kwaad, zo goed en zo kwaad als het gaat