Göring

Dit boek geeft in ruim 1100 foto's een impressie van het turbulente leven van Hitlers tweede man en een van de kleurrijkste figuren, maar ook een van de grootste misdadigers onder de topnazi's: rijksmaarschalk en gangster Hermann wilhelm Göring. Deze biografie is het resultaat van jarenlange research naar Hitler en diens belangrijkste trawanten, onder wie zijn tweede man. De heer Van de Bovenkamp en de heer Van Capelle hebben tal van archieven in Europa en in de Verenigde Staten bezocht en zijn op tal van specifieke locaties geweest die direct met Göring te maken hebben. Voor dit nieuwe boek komt het overgrote deel van het fotomateriaal uit de archieven van de National Archives en de Library of Congress, waar onder meer de vele fotoalbums van Göring liggen, aangevuld met foto's uit de eigen, in de loop der jaren opgebouwde archieven. Daarnaast hebben ze sinds 1974 met veel overlevenden uit de naaste omgeving van Göring gesproken. Zo noemen we onder anderen: Edda, de dochter van Göring; Alberst Speer, Hitlers lievelingsarchitect en latere minister van Bewapening en Oorlogsproductie en grootste opponent van Göring, die veel met Göring te maken heeft gehad.

Is Göring het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Göring