Grip op je aandacht

Grip op je aandacht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 0
Soms lijkt onze wereld te bestaan uit enkel afleiding: we krijgen e-mails, telefoontjes, appjes, pushnotificaties, worden getagd en hebben talloze tabs openstaan op onze computer. Hoe vaak stellen we onszelf wel niet de vraag: Wat was ik ook alweer aan het doen? Voor iedereen die dit herkenbaar vindt is er nu Grip op je aandacht.

Hoogleraar cognitieve psychologie Stefan van der Stigchel geeft je in dit boek 52 tips waarmee je je aandacht en concentratie kunt verbeteren. Hij laat zien dat aandacht als een batterij werkt: we hebben er allemaal een bepaalde capaciteit voor, aandacht moet na een tijdje weer opgeladen worden en het kan natuurlijk ook oververhit raken. Het mooie nieuws: dat is precies waar dit boek je mee helpt!

Van der Stigchel geeft je 52 concrete tips die gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek. Geen uitgebreide theorie, wél de voordelen van een verhoogde productiviteit en focus. Zo leer je hoe je het beste kunt werken, hoe je je beter kunt concentreren en hoe je je pauzes kunt optimaliseren zodat je daarna messcherp aan de slag gaat. Kortom: hoe jij weer grip krijgt op jouw aandacht.
Gezondheid & Psychologie
Maven Publishing