De grote visser

De roman verplaatst ons naar de wereld van de Bijbel, ten tijde dat Jezus op aarde was. Hoofdpersoon is Petrus, de grote visser. We volgen hem in een tijd van verwikkelingen tussen Joden, Arabieren en Romeinen van voor de tijd dat hij discipel was van de Messias, tot zijn verblijf in de gevangenis en zijn dood. Kern is zijn kennismaking met Jezus. De Amerikaanse auteur geeft in deze grootse roman een boeiend beeld, waarbij hij zich vrij nauwkeurig houdt aan gegevens uit de Bijbel. De vele verwikkelingen zijn op knappe manier in elkaar gevlochten. Kracht en zwakheid, geloof en twijfel, van de christelijke kerk worden getoond. Een roman die ons op boeiende wijze confronteert met de wortels van het christelijk geloof. Door een sterk inlevingsvermogen en veel studie weet de auteur soms een verrassend licht te werpen op voor een deel bekende gegevens.

Is De grote visser het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De grote visser