Guillaume de montfroid

Rank 825 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1
Spanning, harstocht, intriges en romantiek zijn enkele van de ingrediënten waarmee deze roman gekruid zijn. Het is het verhaal van het geslacht de Montfroid en speelt zich af in het middeleeuwse Normandië van de twaalfde eeuw. Guillaume de Montfroid, de hoofdfiguur in deze roman, is de graaf van Avre. Van uit zijn burcht in Nonancourt, benut hij op diplomatische wijze elke opportuniteit om zijn macht te verstevigen en zijn graafschap tot economische bloei te brengen. De strijd om het hertogdom Normandië, twee vrouwen die dezelfde man begeren, de onvoorspelbare koning Hendrik van Engeland en de geheime ambitie van de oudste zoon van Guillaume zijn slechts een greep uit de talrijke verhaallijnen. Dit alles wordt af en toe overgoten met een vleugje humor en soms enkele druppels ironie. De directe stijl van deze historische roman laat je niet los en leidt de lezer langs spannende gebeurtenissen en onverwachte wendingen, langs romantische liefdesgeschiedenissen en pikante situaties, naar de vooravond van de tweede kruistocht. Kortom, een boek vol verrassingen, bedoeld voor een zeer breed publiek. Wie houdt van historische en romantische drama’s, zal het boek in één adem uitlezen. +

Historische roman (populair)
Brave New Books