Haar-goede-hand-marion-bloem-boek-cover-9789029505185

Volkskrant:

Haar goede hand

Gelezen 44 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Melanie, de moeder van Marion Bloem, worstelt met geheugenproblemen. 'Ze zou eigenlijk niet meer op zichzelf moeten wonen, het wordt levensgevaarlijk,' zegt de buurvrouw. Zoals haar moeder voor Marion Bloem zorgde, zijn de rollen nu omgedraaid en zorgt zij nu voor haar. Ze hebben een gecompliceerd haat-liefdeverhouding, mede door Melanie's moeilijke jeugd, haar jappenkampverleden en de revolutietijd waarin ze veel van haar meisjesdromen heeft moeten opgeven.

Haar goede hand is een eerlijk en respectvol portret over een vrouw die kleurrijker is dan zwart op wit te beschrijven is, complexer dan een leesbaar boek toelaat en dapperder dan in woorden uit te drukken is.

De Arbeiderspers
19 april 2016
19 april 2016

Geertje Otten Hebban Recensent

Huwelijk van hel en hemel

door: Geertje Otten

In de reeks schrijf-over-je-oudersboeken verscheen onlangs Haar goede hand van Marion Bloem (1952). In 1983 debuteerde Bloem met de roman Geen gewoon Indisch meisje, waarin ze schreef over de tweede generatie Indische Nederlanders. Daarna volgden meer romans die vaak verhalen over haar afkomst, het...

Reacties op: Haar goede hand