Hallertau

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Spots 1   Topics 0
Een boek over vriendschap en onbestemd reizen, over alles uit het leven halen, over het omarmen van de chaos en de vrijheid en de gevolgen daarvan: fun en onverwachte schoonheid, maar ook pijn en littekens, met het skateboard als rode draad. Thomas Sweertvaegher is een jonge fotograaf, die jarenlang op stap was samen met zijn vrienden met wie hij zijn passie voor skaten deelt. Hij heeft de wereld rondgereisd, vaak met niet meer dan een skateboard onder de arm, het verlengstuk van zijn identiteit. In de marges van de maatschappij tast Sweertvaegher de grenzen van het leven af en legt hij zijn ervaringen vast in beeld. Zijn foto's tonen de ups en downs van het vrije leven on the road. Zijn zwart-witbeelden nemen de lezer mee op een tocht waarin hij het leven viert. Ze tonen de pijn en de katers, maar bovenal de kracht en warmte van ware vriendschap. Axel Cruysberghs is een van de hoofd-figuren van zijn beelddocumentaire. Hij groeide op als een gepassioneerde skater en is intussen een bekende pro in de VS. Niettemin is hij altijd trouw gebleven aan de skatersmentaliteit en -waarden. +

Hannibal Books
01 januari 2017