Handboek vogels in vlucht

Rank 8161 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Dit is de eerste vogelgids voor de herkenning van Europese zangvogels in vlucht. Grensverleggend, met meer dan 1.850 verbluffende kleurenafbeeldingen. Het boek combineert nauwkeurige illustraties, die de belangrijkste vorm- en kleurkenmerken tonen, met een reeks foto’s die voor elke soort het vliegbeeld laten zien.

De soortbeschrijvingen zijn kort en essentiële informatie over vliegwijze en structuur wordt nauwkeurig weergegeven. Bovendien worden vluchtroepen beschreven en weergegeven in sonogrammen. Aansprekende schrijfstijl met nieuwe kennis over vluchtidentificatie, waardoor het onmisbaar is voor alle vogelaars.

- Zeer rijk geïllustreerd met meer dan 1850 foto’s en tekeningen
- 205 soorten Europese zangvogels en 32 gerelateerde soorten
- Informatie over vluchtroepjes met een link naar de geluiden

Nederlandstalige uitgave.

Tomasz Cofta is een van de meest ervaren ornithologen in Europa en heeft bijna honderdduizend vogels van meer dan tweehonderd soorten (voornamelijk zangvogels) geringd in Europa, Azië en Afrika. Daarnaast is hij een veelgeprezen vogelillustrator en auteur.

Uitgeverij Knnv
14 juni 2021
14 juni 2021

Reacties op: Handboek vogels in vlucht