Handboek voor de perfecte kip

Alles wat je moet en wilt weten over kip!
Dat we met een grote boog om de plofkip heen moeten lopen weten we inmiddels allemaal. Maar hoe herken je een echte kwaliteitskip? Hoe krijg je thuis zo'n lekker krokant velletje voor elkaar? Hoe ontbeen en vul je stap voor stap een bout of hele kip? En wat is het geheim van de perfecte kippenbouillon?
Handboek voor de perfecte kip geeft de definitieve antwoorden. Marcus Polman bezocht tientallen boeren, chefs, poeliers en slagers in binnen- en buitenland om te onderzoeken wat er komt kijken bij het bereiden van een superieur kippetje. Daarbij geeft hij dé 25 klassieke kiprecepten: van een foolproof coq au vin tot in eendenvet gekonfijte kippenbout; van Bresse-kip à la crème tot all American fried chicken met zelfgemaakte chilisaus.
Marcus Polman is culinair journalist en auteur van de kookboekenserie De perfecte kok en Handboek voor de perfecte steak. Hij is hoofdredacteur van het online foodmagazine FavorFlav.com en is jurylid van het tv-programma MasterChef Holland.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Handboek voor de perfecte kip het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Handboek voor de perfecte kip