Hard land

Hard land

Rank 622 Gelezen 604 Aan het lezen 23 Wil ik lezen 611 Favoriet 57 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 4 Lijsten 4 Spots 4 Hebban 1000 855 Topics 1

Missouri, 1985. De moeder van de vijftienjarige Sam is ziek, zijn werkloze vader weet zich geen raad en sluit zich voor iedereen af. In een poging zijn ongelukkige thuissituatie te ontvluchten neemt Sam een vakantiebaantje in een oude bioscoop. Voor de duur van een magische zomer wordt alles op zijn kop gezet. Hij maakt vrienden, hij wordt verliefd op de mooie Kirstie en ontdekt geheimen over zijn woonplaats. Voor het eerst in zijn leven is Sam niet langer een onopvallende buitenstaander maar maakt hij deel uit van iets groters. Als zijn moeder overlijdt komt er een abrupt einde aan deze gelukkige maanden, en wordt Sam gedwongen om volwassen te worden.

Hard land is het verhaal van een onvergetelijke zomer, een roman doordrenkt met heimwee naar vroeger – en daarmee een hommage aan klassieke coming of age-films zoals The Breakfast Club en Stand By Me.

Populaire fiction algemeen
Gerda Baardman
J.M. Meulenhoff
15 juni 2021
15 juni 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Laurie

Lieke Roovers Hebban Recensent

Coming of age film in boekvorm

door: Lieke Roovers 4 likes ebook

De Duits-Zwitserse auteur Benedict Wells (1984) brak in 2016 door met Het einde van de eenzaamheid. Het boek werd een enorme bestseller. Zijn nieuwste roman, Hard land is vertaald door Gerda Baardman en gaat voornamelijk over de zomer waarin de 16-jarige Sam volwassen wordt.

'Die zomer werd ik...

Reacties op: Hard land