Hartenpijn

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0
Een nieuw hoogtepunt in het omvangrijke oeuvre van Arie Jongkind: Hartenpijn. Een familieroman van het zuiverste water die speelt in een tijd waaraan we allemaal met nostalgische gevoelens aan terugdenken.
Het verhaal:
In een dorp aan een rivier groeit Frank Meisen samen op met zijn buurmeisje Jennie. Als kleuter zijn ze speelkameraadjes, in de puberteit vrienden en uiteindelijk groeit hun relatie uit tot een innige liefde. Hun verloving komt met rasse schreden naderbij.
Dan maakt Frank in een onbezonnen bui een onvergeeflijke misstap. Jennie wil niets meer met hem te maken hebben. Wat Frank ook doet, het lukt hem niet Jennie uit zijn hoofd te krijgen. Ze blijft zijn leven beheersen, ook als hij Floortje ontmoet en zelfs met haar gaat samenwonen. Wilde plannen voor overname van het administratiekantoor waar beiden werkzaam zijn, stranden. Floortje voelt feilloos aan dat Frank er niet bij is met zijn gedachten en een breuk lijkt onvermijdelijk. Gedreven door wanhoop en onwetend van de emoties die bij Jennie spelen, raakt Frank steeds verder verwijderd van een gelukkig leven. Alsof alle tegenslag nog niet genoeg is, treft hem opnieuw een groot verdriet, dat hem rechtstreeks in het hart raakt...

Romantiek
Streek- en familieromans